Sunday, April 06, 2014

InsyaAllah, saya cuba yg terbaikkkk!

2 bln yg lepas, aku terasa sentap bila my opismet tunjukkan gambo seorg non-muslim yg dulunya model yg berpakaian menjolok mata, sekarang berpakaian muslimah menutup aurat siap lengkap memakai stokin tangan. Alasannya sebab dia merasa selamat & terpelihara bila berbuat demikian.

So apa alasan aku yg mengaku muslim yg sememangnya diwajibkan ke atasku utk menjaga auratku dr pandangan lelaki ajnabi? Masih mencari alasan lagi? Panas?  Ohhh betapa aku malu dgn diri sendiri. Stokin kaki pon susah nk sarung, apatah lg stokin tangan. Baju singkat...tak perlu nk cerita.

Ayah, adik lelaki sudah byk kali beri hint. Sungguh aku masih di bawah tanggungjwb mereka. Mereka akan mendapat share akhirat juga, samada share pahala mahupun dosa yg aku lakukan. Jika sudah byk kali nasihat diberi, tp aku tak makan saman juga, apa la dayanya. Hnya doa yg mampu mereka titipkan. Adik pernah ckp, " along, dwan ni tak tahu nnt kat akhirat dwan tergolong dlm golongan yg masuk syurga ke, atau neraka. Tapi dwan dh laksanakan tugas sbg adik dgn beri nasihat kpd along. Dwan hrp along blh start utk menjadi lebih baik dari yg sblmnya. Nk start mmg susah, insyaAllah kalau istiqamah, Allah permudahkan. Nnt akan jd biasa... Andai kata ditakdirkn Dwan, mak & ayah dimasukkan ke syurga, dwan tak sanggup tgk along sorang2 kat neraka. Dwan harap family kita semua masuk syurga. Dwan taknak kita berpisah di sana... Tak perlu nk kejar ibadat sunat berkati2. Laksanakan dulu yg wajib, insyaAllah yg sunat akan menyusul sbg bonus!"....

Yes...aku bukan jahil. Aku tahu. Tapi hati terasa berat melakukan suruhanNya...

Namun, usiaku tak tahu bila penghujungnya. Siapa tahu esok lusa, talkin dibacakan dipusaraku. Masa tu sudah terlambat, tak dpt diundur semula. Ya...penyesalan sudah tidak berguna. Nak tak nak aku kna berusaha. Allah panjangkn usiaku sehingga kini, bkn utk disia-siakn begitu shj. Bkn utk mncuba semua jenis fashion atas muka bumi. Tp utk menjadi khalifah. 

Sembahyang tunggang-tonggek, tp aurat tak jaga...mungkin ada yg missing dlm solatku. Nauzubillah.

Jadi, rasanya belum terlambat utk aku setkan azam utk menjadi seorang muslimah yg lebih baik dr semalam. Support dari family & kawan2 amat diperlukan utk aku sentiasa istiqamah menjadi lebih baik.

0 comments:

Post a Comment

I'm waiting...